warBasmalahAssalamu’alaikum,

Salam sejahtera semua…

Selawat dan salam diucapkan keatas junjungan baginda Muhammad S.A.W. dan para sahabat..

Palestine makin diancam…namun apa negara2 jiran seperti Mesir lakukan??Mereka tidak sedikit pun merasa simpati terhadap mangsa keganasan rejim Israel Laknatullah itu… Begitukah sikap pemimpin yang mengakui negara Islam??

Lihatlah wajah Mubarak (Presiden Mesir) bersama Olmert (PM Israel)

Mengaku dirinya muslim, namun tidak mahu sedikitpon menolong orang-orang Palestin… Semoga Allah memberikannya hidayah…

Dalam ucapannya beliau berkata : “Kami akan membuka pintu gerbang Rafah selagi belum mendapat keizinan dari Israel walaupun dalam misi kemanusiaan.”

Beginilah sikap pemimpin Islam yang mengaku dirinya Islam, namun bersifat seperti Yahudi..

Ingatlah sabda baginda Nabi Muhammad S.A.W. :

muminBeliau lebih rela untuk melihat tanah Palestin diratah oleh Israel Laknatullah tersebut daripada mendapat redha Allah….

Lihatlah bagaimana orang-orang Islam disana dibedil..walaupun sedang melakukan solat..

Beginilah keadaan Masjid yang dibedil ketika mana orang Muslimin sedang menunaikan solat.

Salah seorang mangsa bedilan bom Rejim Zionis laknatullah ini berkata di hospital:

“Ketika kami sedang sujud menghadap Allah, kami mendengar bunyi pesawat-pesawat tempur Rejim Zionis itu datang dari jauh. Tidak lama kemudian pesawat-pesawat itu memuntahkan bom kearah kami. Semua itu berlaku tidak sampai seminit sehingga masjid yang kami berada didalamnya dihancurkan diatas kepala kami.”

Inilah kalimah yang menuturkan kepedihan. Yang menggambarkan aksi pengebom pesawat tempur Israel Laknatullah ke rumah-rumah Allah di Jalur Gaza. Kalimah itu dituturkan Ramadhan Khaled al Afsy, salah seorang dari 13 korban luka yang sampai di hospital Nasher di Kairo, Mesir, dari jumlah 36 korban luka Jalur Gaza yang berjaya dibawa ke wilayah Mesir.

Hingga hari Sabtu semalam lebih dari 437 rakyat palestine terkorban dan 2300 orang terluka dan 400 yang lain dalam keadaan kritikal…

Alhamdulillah kita disini dapat menunaikan solat tanpa sebarang masalah..tapi berapa ramaikah yang solat?? Kita lebih pentingkan hal duniawi yang sementara ini sahaja daripada terus beribadah..

Ingatlah firman Allah S.W.T. :

ibadah

Janganlah kita abaikan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah dimuka bumi ini…tiada siapa yang dapat mmbantu kita apabila tiba diakhirat kelak melainkan amal ibadah yang kita lakukan semasa hidup…

K la..mcm panjang je aku berceloteh ini..huhu..k r..nak sambung repair komputer member….

Sekian..

Wassalam…

Advertisements